16 декабря 2024 года
Евангелие от Луки
Лк.20:27–44 (зач. 102)
Глаго́люще: Учи́телю, Моисе́й написа́ нам: а́ще кому́ брат у́мрет имы́й жену́, и той безча́ден у́мрет, да брат его́ по́ймет жену́ и возста́вит се́мя бра́ту своему́.
Седмь у́бо бра́тия бе, и пе́рвый поя́т жену́, у́мре безча́ден,
И поя́т вторы́й жену́, и той у́мре безча́ден,
И тре́тий поя́т ю́, та́кожде же и вси седмь, и не оста́виша чад и умро́ша.
По́слежде же всех у́мре и жена́.
В воскресе́ние у́бо, кото́раго их бу́дет жена́? Седмь бо име́ша ю́ жену́.
И отвеща́в рече́ им Иису́с: сы́нове ве́ка сего́ же́нятся и посяга́ют,
А сподо́бльшиися век о́н улучи́ти и воскресе́ние, е́же от ме́ртвых, ни же́нятся, ни посяга́ют.
Ни умре́ти бо ктому́ мо́гут, ра́вни бо суть А́нгелом и сы́нове суть Бо́жии, воскресе́ния сы́нове су́ще.
А я́коже востаю́т ме́ртвии, и Моисе́й сказа́ при купине́, я́коже глаго́лет Го́спода Бо́га Авраа́мля и Бо́га Исаа́кова и Бо́га Иа́ковля,
Бог же несть ме́ртвых, но живы́х, вси бо Тому́ жи́ви суть.
Отвеща́вше же не́цыи от кни́жник реко́ша: Учи́телю, до́бре рекл еси́.
Ктому́ же не сме́яху Его́ вопроси́ти ничесо́же. Рече́ же к ним:
Ка́ко глаго́лют Христа́ Сы́на Дави́дова бы́ти?
Сам бо Дави́д глаго́лет в кни́зе псало́мстей: рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: седи́ одесну́ю Мене́,
До́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жие нога́ма Твои́ма.
Дави́д у́бо Го́спода Его́ нарица́ет, и ка́ко Сын ему́ есть?
Синодальный перевод
Тогда пришли некоторые из саддукеев, отвергающих воскресение, и спросили Его:
Учитель! Моисей написал нам, что если у кого умрет брат, имевший жену, и умрет бездетным, то брат его должен взять его жену и восставить семя брату своему.
Было семь братьев, первый, взяв жену, умер бездетным;
взял ту жену второй, и тот умер бездетным;
взял ее третий; также и все семеро, и умерли, не оставив детей;
после всех умерла и жена;
итак, в воскресение которого из них будет она женою, ибо семеро имели ее женою?
Иисус сказал им в ответ: чада века сего женятся и выходят замуж;
а сподобившиеся достигнуть того века и воскресения из мертвых ни женятся, ни замуж не выходят,
и умереть уже не могут, ибо они равны Ангелам и суть сыны Божии, будучи сынами воскресения.
А что мертвые воскреснут, и Моисей показал при купине, когда назвал Господа Богом Авраама и Богом Исаака и Богом Иакова.
Бог же не есть Бог мертвых, но живых, ибо у Него все живы.
На это некоторые из книжников сказали: Учитель! Ты хорошо сказал.
И уже не смели спрашивать Его ни о чем. Он же сказал им:
ка́к говорят, что Христос есть Сын Давидов?
а сам Давид говорит в книге псалмов: сказал Господь Господу моему: седи одесную Меня,
доколе положу врагов Твоих в подножие ног Твоих.
Итак, Давид Господом называет Его; как же Он Сын ему?